آبشار تارم نیریز

آبشار تارم یکی از جاذبه های گردشگری شهرستان نی ريز (واقع در 200 کیلومتری شیراز و 35 کیلومتری شمال شرق شهرستان استهبان) می باشد. آبشار تارم دارای ارتفاع تقریبی 115 ، در حال حاضر، بلند ترین آبشار خاور میانه و در ضمن، یک آبشار فصلی است (آبشار ها به سه نوع فصلی، دائمی و یخی تقسیم می شوند).

انواع تور گردشگری داخلی به همراه راهنمای تور با بهترین قیمت‌ها

این آبشار زیبا در پنج کیلومتری شهرستان نی ریز، در دامنه رشته کوه های جنوبی این شهرستان جای گرفته است که دارای ترکیبی زیبا از جاذبه های طبیعی کوه، جنگل، چشمه و قناتی زیبا به نام ابازردشت می باشد. شایان ذکر است که در مجاورت  آب این آبشار، چشمه های متعددی نیز قرار دارد. آبشار تارم در طول مسیر خود، آبشارهای کوچکی نیز ایجاد می کند و پس از عبور از انبوه درختان بادام و انجیر به گورآب های موجود در این مسیر می ریزد.

آبشار تارم نی ریز

پرندگان زیبای این منطقه

در اين منطقه که در مسير جاده نی ريز به ارسنجان واقع شده است، در طول سال، شمار بسیار زیادی از پرندگان  مهاجر نظیر غاز وحشی، پليکان، درنا، فلامينگو، و انواع اردک های زیبا  نیز وجود دارد. البته خوشبختانه، منطقه مذکور، از سال 1347 تا کنون، در شمار مناطق حفاظت شده لحاظ می شود که همین مسئله از یک سو، سبب حفظ و بقای پرندگان مذکور شده و از دیگر سو، این مکان را در زمره یکی از جاذبه های گردشگری این شهرستان قرار می دهد.

پوشش گیاهی آبشار تارم

منطقه آبشار تارم، دارای پوشش گياهی منحصر به فردی نیز می باشد. این پوشش مشتمل بر انواع درختان بنه، کهکم، بادام کوهی، قيچ و گياهان ارزشمند و پر خاصیتی نظیر بارهنگ، انفوزه، گون، درمنه، جاشير، و آويشن می باشد. شایان ذکر است که جاذبه گردشگری بهرام گور که منطقه ای حفاظت شده  با وسعت تقریبا  260 هزار هکتار می باشد و از ارزش و اهمیت پژوهشی و اکولوژيکی  بسزایی برخوردار است، در جنوب شرقی این شهرستان قرار دارد.

به علاوه، قنات های بسیاری نظیر قنات  شادابخت، خبار، کتان، و ابازردشت که در حوالی  شهرستان نی ریز واقع شده اند، ضمن  آبياری زمين های کشاورزی و باغ های این منطقه، از پر طرفدارترین جاذبه های گردشگری شهرستان نی ريز به شمار می روند. گردشگرانی که به این شهرستان سفر می‌کنند، می توانند علاوه بر جاذبه های گردشگری مذکور، از ديگر مناطق ديدنی و معروف اين شهرستان، نظیر دره پلنگان که در قسمت شرقی نی ريز واقع شده است نیز دیدن کنند. شهرستان نی‌ريز، هم چنین،  دارای شمار بسیاری از باغستان های پسته، انار، بادام، و انواع ميوه جات نيز می‌باشد که به مانند حلقه ای سبز، اطراف این شهر دیدنی را احاطه کرده اند.

جهت اطلاع از انواع تور گردشگری داخلی  و قیمت و زمان آنها با مشاورین آژانس هواپیمایی خورشید جهان تماس بگیرید.