آبشار سنگ نو بهشهر

آبشار سنگ نو بهشهر یکی دیگر از جاذبه های گردشگری استان مازندران است که در سه کيلومتری و در دل جنگل های جنوبی شهرستان مذکور واقع شده است. گفتنی است که فضای اطراف این آبشار بسیار زیبا و دلنشين بوده و وجود نواحی جنگل اطراف آبشار، منظره ای بسیار زيبا را خلق کرده است.

چرا سنگ نو؟

شاید برای شما این سوال مطرح شود که چرا نام این آبشار را سنگ نو نهاده اند؟ این نام گذاری به دلیل فشار آب یک حوض بزرگ سنگی و یا به اصطلاح مازنی، یک نور سنگی است که در قسمت زیرین این آبشار درست شده است که به آن، سنگ نور می گویند. مجموعه بزرگ و ديدنی سنگ نو در اعماق جنگل های انبوه كوه هایی به نام پيش كوه جهان مورا (واقع در البرز شرقی) جای دارد و مشتمل بر چهار آبشار می باشد كه بزرگ ترين، دارای ارتفاع تقریبی 12 متر است.

رزرو تور شمال با تخفیف به همراه بازدید از شگفت انگیزترین مکان های شمال ایران

تور گردشگری داخلی

این منطقه دارای پوشش گياهی زیبایی می باشد که شامل درختانی نظیر ممرز، بلوط وحشی، انجيلی و انواع سرخس به خصوص گونه سرخس عقابی است. در این میان، در اثر فرسايش بستر رسوبی در طول زمان، رودخانه ای نیز ايجاد شده است که دارای آب زلال و گواریی می باشد.

چطور به آبشار سنگ نو بهشهر برویم؟

جهت دسترسی به این جاذبه گردشگری، در صورتی که از سمت مرکز استان مازندران در حال حرکتید، دقت کنید که شهرستان بهشهر در 52 کیلومتری شهر ساری واقع شده است. پس از رسیدن به شهرستان بهشهر، از قسمت جنوبی محله ای به نام فراش، تا خود آبشار، تقریبا به مدت يک ساعت و نيم، باید پیاده روی کنید. نا گفته نماند که این مسیر پیاده روی، در شمار یکی از خارق العاده ترین مسیر های پیاده روی به شمار می رود که به دلیل وجود زیبایی های دل نواز، مدت زمان پیاد روی و یا خستگی راه رفتن را از یاد خواهید برد. دره زيبا و شگفت انگیز سنگ نو در این مسیر، به مانند تونلی سبز رنگ، دارای عرض سه تا هشت متر، سر تا سر، پوشيده از خزه ها و سرخس های زيبایی است که سقف آن را نیز درختان پرپشت و انبوه جنگلی به طور کامل پوشانده اند. قطعا از خواندن توصیف این مکان هیجان زده شده اید. حال، دیدن آن را از نزدیک متصور شوید! چه حال و هوایی به شما دست خواهد داد؟ به ویژه اگر از آن دسته از گردشگران شیفته طبیعت باشید.

تور گردشگری داخلی

زیبایی های مسیر آبشار سنگ نو…

در میان همین مسیر رویایی، رودخانه ای زیبا با آبی زلال و گوارا در جريان است. مسير سنگ نو، هم زمان با گوش سپردن به نوای دلنشین رودخانه و هیجان و شگفتی گذر از آن تونل مسحور کننده، درست به مانند سنگ فرشی زيبا، قدم های شما را در ادامه مسیر، به دل جنگل های بکر و اسرار آمیز اين منطقه مرموز و زیبا هدایت می کند.

و در پایان، به منظور دسترسی به آبشار اصلی سنگ نو باید حدود از ميان اين دره زيبا و باريک، دو تا سه ساعت پياده روی کنید. ناگفته نماند که به دلیل دره ای بودن ادامه مسیر، بهتر است این سفر را به صورت گروهی تجربه کنید تا انفرادی. به دلیل این که شيب تند این دره و وجود سنگ های لغزنده و بزرگ و نیز وجود جريان آب در اين مسير، احتمال بروز خطر را به همراه دارد.

جهت آگاهی از انواع تور گردشگری داخلی با مشاورین آژانس هواپیمایی خورشید جهان تماس بگیرید.