تله کابین رامسر

شهرستان رامسر (واقع در 117 کیلومتری مرکز استان گیلان، رشت) از دیرباز به عنوان نگین درخشان استان گیلان، زبانزد خاص و عام بوده است. این شهرستان دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است که از جمله پرطرفدار ترین این جاذبه ها، تله کابین رامسر به شمار می رود. تله کابین رامسر در ۵ کیلومتری غرب این شهرستان، ۹۵ کیلومتری شهرستان چالوس و ۱۰۳ کیلومتری شهر رشت قرار دارد.

امکانات تله کابین رامسر

این مجموعه دارای بخش‌ های گوناگون تفریحی، تجاری و اقامتی می ‌باشد که در دو بخش کوهستانی و ساحلی واقع شده است. گفتنی است که بخش ساحلی مجموعه تله کابین رامسر دارای امکانات تفریحی – رفاهی متعددی می باشد که از جمله این امکانات می توان موارد زیر را بر شمرد:

کلوپ دریایی ( شامل جت اسکی، قایق‌ های تفریحی، شاتل دریایی، اسکی روی آب)، پیست کارتینگ دارای به طول ۶۰۰ و عرض ۸ متر، شهر بازی، فروشگاه‌ های تجاری و غرفه فروش صنایع دستی، غرفه فروش و عرضه مستقیم غذاها و محصولات محلی مخصوص خطه شمال ایران، پیست پینت بال تالار و رستوران پذیرایی تا ظرفیت ۸۰۰ نفر، رستوران سنتی، فست فود، کافی شاپ، آلاچیق‌ های ساحل شنی به همراه رستوران و کافی شاپ، فروشگاه صنایع دستی و هنری و آژانس هواپیمایی و خدمات گردشگری وشعب بانک های متعدد به همراه دستگاه‌ های خود پرداز و خدمات اینترنت.

رزرو تور شمال با تخفیف به همراه بازدید از شگفت انگیزترین مکان های شمال ایران

تله کابین رامسر

مسیر تله کابین رامسر

گفتنی است که مسافت مسیر مبدا تا مقصد این تله کابین، 2 کیلومتر می باشد که از فراز 16 دکل، و با کابل 4 کیلومتری از جنس فولاد، با سرعت 3 متر بر ثانیه حرکت می کند و طی مدت زمان 12 دقیقه سرشار از هیجان وصف ناپذیری که از دیدن این همه زیبایی در هر فرد ایجاد می شود، به ایستگاه مقصد می رسد. هم چنین، تنوع دمای هوای این منطقه به خصوص در فصل تابستان، هنگامی که در نقطه مقصد سفر این تله کابین، نسیم های خنک کوهستان به مشام می رسد، بسیار دلچسب و لذت بخش است.

بیایید از ابتدا شروع کنیم. در پیمودن مسیر این تله کابین، در ابتدای سفر، با گوشه ای از بهشت زمینی که از مسیری رویایی و سر سبز و از میان انبوه درختان زیبا و دارای منظره ای دل انگیز و نیز از ساحل نقره فام دریای خزر آغاز می شود و مقصدش، قله های مرتفع و سراسر سبز رنگ و مه آلود کوهستان البرز، قله ۸۰۰ متری ایل میلی می باشد.

مناظری که در مسیر تله کابین رامسر از نظرتان می گذرند…

پس از سوار شدن، درابتدای حرکت تله کابین منظره هایی مفرح از جاده ساحلی را نظاره گر خواهید بود: پیست اتومبیل کارتینگ با شور و هیجان راننده های آن، شهر بازی شلوغ و پر از هیاهوی شادی سرزمین رویاها، باغ های معطر و رویایی پرتقال، مزرعه های سر سبز و آکنده از عطر چای شمال و . . .. در طول مسیر، شهر زیبای رامسر را از بالا می توان به راحتی دید و از سمت غرب، دورنمای شهرستان سبز و زیبای چابکسر را. از سمت شمال، دور نمای پر ابهتی از دریای خزر را می توان به تماشا نشست و از جانب جنوب نیز، هنر نمایی طبیعت در به رخ کشیدن طرحی بی بدیل از قله های بلند قامت و سر به فلک کشیده از درون جنگل های روح نواز و بکر. این مسیر را ، بدون شک، می توان یکی از زیباترین خطوط انتقالی کابلی گردشگری در تمام جهان دانست.

انواع تور گردشگری داخلی به همراه راهنمای تور با بهترین قیمت‌ها

ادامه این سفر نیز بسیار هیجان انگیز است. در ادامه راه، کابین ها به منظور بالا رفتن از کوهپایه با شیب زیاد اوج می گیرند و همین جاست که از لا به لای جنگل های انبوه، نمای بالای رامسر و چابکسر چشم نوازی می کند! در انتهای مسیر، باز هم نمای زیبای دیگری بر فراز ایستگاه تله کابین، از میان توده های کوچک و زیبای ابر جلب توجه می کند. همین جاست که با آغازی دیگر مواجهیم. چشم اندازی بدیع از جاذبه های مجتمع شهر سبز در قله ایل میلی. بهشت کوچک همین جاست، تا چشم کار می کند، زیبایی، زیبایی و زیبایی . . .

تله کابین رامسر

جاذبه های کم نظیر تله کابین رامسر

در این قسمت، هم چنین می توان با پوشیدن لباس های ایمن و مخصوص جنگل نوردی، مسیری ۴۵۰ متری در لابه لای درختان را با سرعتی خارق العاده و هیجان انگیز تجربه کرد. جالب تر از همه این جاست که به منظور گذر از هر زیپ لاین و رسیدن به خط بعدی، از روی پل های معلق چوبی عبور می کنید و در گذر از این مسیر نیز، جاذبه هایی کم نظیری از قبیل غارهای پر رمز و راز و عمیق قله ایل میلی ، پارک جنگلی هزار پله ، بام رامسر و نیز خرابه های قلعه تاریخی نظامی را خواهید دید.

شایان ذکر است که در این قسمت، مجموعه هتل بام رامسر با کلیه امکانات رفاهی نیز به همراه دهکده کلبه های جنگلی و سوئیت های اختصاصی، پذیرای گردشگران نیز می باشند.

و اما، نا گفته نماند که مسیر برگشت به مبدا را نیز با مناظری تکرار نشدنی از ساحل خزر از فراز ابرها را تجربه خواهید کرد که این چشم انداز، خود، تکمیل کننده این سفر رویایی و وصف نا پذیر است. در سفر به استان گیلان، فرصت دیدن از جاذبه های گردشگری شهرستان رامسر، به ویژه تله کابین رامسر و تجربه لذت بخش یک روز رویایی را به هیچ وجه از دست ندهید.

جهت اطلاع از انواع تور گردشگری داخلی  و قیمت و زمان آنها با مشاورین آژانس هواپیمایی خورشید جهان تماس بگیرید.